ÄR CHOOTI OLDSCHOOL?

Igår natt satt jag med Adasme och Änglalik och spelade lite COD:MW2, och så började Adasme
snacka om en skiva jag spelade in back in the days när man var en little kid!
Enligt Adasme så tyckte han att skivan var en hitt med tanke på min ålder och allt sånt..
Jag var 16 år gammal när jag producerade och skrev skivan, producerade den med en
dåtida vän som heter Kimmy och skrev och spelade in allt på ungefär 6-8 dagar.
Vi producerade ungefär 40 beats på Reason 2 eller nått sånt under EN natt
och efter det drog jag till uppsala och skrev o spela in..

Änglalik blev mer och mer nyfiken på vad vi pratade om och så fråga han vad snackar ni om?
Då sa adasme till han och det slutade med att jag visar och han flippar över
och typ attackerar mej att jag ska släppa skivan igen för de är förmodligen inte så många
som har hört den här skivan eftersom de här va tiderna då man pushade fysiska skivor
från the back of your friends trunk eller något sånt haha!

Shiet..är jag så gammal? Är Chooti klassad som oldschool?
kommer ihåg första låten jag spelade in.. de va DIREKT på kassetband, igenom min farsas
förstärkare som man kunde koppla in en mick i! haha karaoke inställningar och sen på med 
någon hiphop singel som man hade typ 2pac eller outkast eller något..för back in the days
enda sättet man fick tag på instrumentaler typ var på singlar haha!
shieet..Chooti är verkligen oldschool hahah..

Vill ni att ja ska släppa om skivan?   den gamla jag gjorde på engelska som ett litet barn haha !?
får se om någon reagerar på de här inlägget och om ja får respons...då kanske ja släpper om skivan
för er som inte hört den...

som sagt det här va tiderna då man pushade runt med fysiska skivor....inte digitalt som idag :)



Borde jag släppa den här skivan på nytt för er så ni har lite Oldschool chooti ? haha


Kommentarer
Postat av: änglalik

broooor, släpp skivan din svartskalle, heavy tracks

2010-10-17 @ 17:45:20
Postat av: Sanna

Klart du ska göra det! Hit it !

2010-10-18 @ 13:56:31
URL: http://sanskee.blogspot.com/
Postat av: Jeppson

Klart du ska släppa den, jävligt nyfiken blev man ;)

2010-10-22 @ 19:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0